SAHA Association promou l’art contemporani a i des de Turquia

La seva cofundadora i presidenta, Füsun Eczacıbaşı, impulsa SAHA Association, una organització que recolza els artistes i comissaris en la producció i difusió de la seva obra, fent-los partícips del diàleg cultural a nivell internacional.

«L’art ha de suscitar preguntes, crear un diàleg. Crec que l’art és el llenguatge perfecte per a comunicar diferents idees, creences, polítiques… »
actualidad-fusun-01

Füsun Eczacıbaşı a CaixaForum Barcelona.

A través de l’experiència de l’art, la coŀleccionista i mecenes d’Istanbul incideix en la importància de desenvolupar un model de suport centrat en tots els agents de l’ecosistema artístic local.

«Teníem coŀleccionistes, museus, galeries i artistes, però no hi havia una filantropia de l’art la finalitat de la qual fos donar suport i fer possible la seva realització. El nostre grup de vuit fundadors va decidir crear una institució que ajudés els nostres artistes i comissaris a interactuar amb les xarxes culturals de tot el món,  i a participar en el diàleg cultural.»
actualidad-fusun-02

SAHA Association

«Des del primer dia hi va haver un consens molt clar entre els fundadors sobre la manera de fer-ho. Volíem cedir el protagonisme a l’art i als artistes , i que nosaltres com a mecenes tinguéssim la menor visibilitat possible.»
«L’objectiu de SAHA és promoure un ecosistema saludable i sostenible per a l’art a i des de Turquia. Recolzem els artistes impulsant la promoció i difusió de la seva obra; ampliem els seus contactes més enllà dels projectes concrets. […] No només donem suport als artistes, sinó també a comissaris, escriptors i investigadors. Intentem crear una plataforma que permeti la diversitat de perspectives individuals i idees contràries.»
«La noció d’art pot acabar fàcilment difuminada quan el mecenatge s’imposi al paper dels professionals, responsables i experts en art.»
«El nostre propòsit és donar, no treure. Ser eficients –invisibles–.»

L’associació ha consolidat un model de participació l’enfocament coŀlectiu del qual posa l’èmfasi en el mèrit i coneixement de les institucions i dels professionals de l’art en lloc de guiar-se pels gustos i les agendes personals dels seus fundadors, membres o empreses.

actualidad-fusun-03

Mapa dels projectes internacionals recolzats per SAHA (2011-2016), de Graph Commons (Burak Arıkan)

«En aquests moments SAHA té més de 100 membres i el seu impacte ha assolit quotes que superen tot el que haguéssim pogut imaginar. Tots els nostres membres gaudeixen avui d’un nou grau de relació amb l’art. A tots nosaltres ens plau el viatge comú de passar de ser consumidors a impulsors. Tots gaudim més de les idees que dels objectes. En resum, a tots ens satisfà pensar més enllà de les nostres parets.»
FAyMSAHA Association promou l’art contemporani a i des de Turquia