Edició 2015

«Treballar un projecte a través d’aquesta memòria, a través de diferents versions, de diferents construccions mentals després de trenta anys em sembla molt interessant.» — Antoni Miralda

«Des que va començar aquest projecte hem treballat junts, units, hem tingut èxits i fracassos, però sempre amb un objectiu clar: poder viure d’aquest projecte tan apassionant i divertit.» — Pedro Carreras, CarrerasMugica

«Hem volgut traslladar una aportació diferencial que aposta per l’emoció, que posa el sentit humà, la universalitat del que és humà, al centre.» — Ana Vallés, presidenta de la Fundació Sorigué

Antoni Miralda, CarrerasMugica i Fundació Sorigué comparteixen les seves visions i reflexions sobre el paper fonamental d’artistes, galeristes i coŀleccionistes en el context de l’art.

Com es comunica un artista amb la seva obra i el món que l’envolta? Quin tipus de relacions estableixen els galeristes i artistes i coŀleccionistes? De quina manera s’articula l’eix d’una coŀlecció? Coneix una mica més els guanyadors dels Premis Art i Mecenatge 2015.

El jurat ha volgut premiar la importància i la coherència de l’obra d’Antoni Miralda en la categoria Artista, el compromís incondicional de CarrerasMugica per descobrir i acompanyar en la seva trajectòria els artistes emergents, en la categoria de Galeria, i l’extraordinari compromís i la gran contribució que representa l’activitat coŀleccionista de la Fundació Sorigué, en la categoria de coŀleccionista.

Agustín Sánchez Vidal, «Les invencions de l’art», discurs d’obertura Premis Art i Mecenatge 2015

«Ara mateix, en plena mutació digital —mentre estem massa ocupats aconseguint l’últim model de smartphone—, segurament estan naixent entre nosaltres formes artístiques que ni tan sols sospitem que ho siguin, però que quan hagin creat el seu propi entorn se’ns apareixeran com a imprescindibles.»

«L’art és el lloc on s’incuben les cèŀlules mare capaces de regenerar i mantenir la vitalitat dels mites, les creences i aspiracions més íntimes que fan funcionar una societat a partir de la seva agregació individu per individu, operant des del seu nucli més íntim.»

Agustín Sánchez Vidal, catedràtic d’història de l’art i escriptor, «Les invencions de l’art»

limbicEdició 2015