Premi Art i Mecenatge en la categoria Artista

«L’art és fonamentalment un llenguatge que es presenta més enllà d’on el llenguatge parlat o escrit ja no arriba.»

Entrevista a Carlos León

Cerimònia d’entrega dels Premis Art i Mecenatge 2016

«Ser algú que ha conegut les inclemències de la falta de mitjans, la impotència de la escassetat material i la absència de reconeixement em sensibilitza molt especialment a tota manifestació relacionada amb el mecenatge i amb el recolzament de la creació artística, quelcom que considero una de les més nobles expressions de la generositat, i sense la qual no existirien ni haurien arribat fins a nosaltres moltíssimes de les grans obres del passat, ni seria el present tan fecund i prometedor.»
Carlos León

«Carlos León ha aprofundit al llarg dels seus quasi quaranta anys com a pintor, en tots els temes que ja es trobaven en els seus inicis, la filosofia, la posesia, el psicoanàlisi, la literatura, la mitologia, sent els seus darrers treballs la culminació de tota l’experiència adquirida a la seva llarga trajectòria. Quan contemplo la pintura de Carlos León, sé que és el lloc al que sempre he volgut arribar.»
María de Corral, membre del Jurat de la categoria Artista

Veredicte del jurat

El jurat, compost per Francisco Calvo Serraller, María de Corral i Nimfa Bisbe, ha reconegut l’artista Carlos León en la sisena edició dels Premis comun dels pintors espanyolsmés rellevants de les últimes dècades. Amb aquesta distinció, la Fundació Art i Mecenatge reforça el seu compromís en el suport a la creació artística.

La trajectòria de Carlos León és un paradigma de l’exploració sobre l’abstracció. Ha mantingut una investigació incessant sobre els suports (tela, polièster o Dibond), la tècnica (dels pinzells i la brotxa a les mans) i la pintura (de la qual ha explorat totes les possibilitats expressives). En aquest procés ha abordat el quadre i la pintura des de totes les formes i perspectives possibles fins a aconseguir una tensió perfecta entre composició, color i gest. Sorpresa i aposta són indissociables en cada nova etapa. Llegir-ne més

Els artistes guardonats en aquesta categoria reben una escultura de Miquel Barceló creada per a la Fundació Art i Mecenatge . Dotació de 50.000 €, dels quals 20.000 s’han de destinar a la producció d’un llibre d’artista.

• Cerimònia d’entrega dels Premis art i Mecenatge 2016
    Nota de premsa