Felipa Jove

Nascuda a la Corunya, té una sòlida formació empresarial, ja que té un màster en Direcció d’Empreses de Comerç Internacional i un MBA en Comerç Internacional. És vicepresidenta de la corporació Inveravante i fins al 2007 va ocupar el mateix càrrec a Fadesa. Felipa Jove és presidenta de la Fundació María José Jove, que acull una coŀlecció d’art —la titularitat de la qual pertany a Manuel Jove— iniciada a mitjan anys noranta amb la voluntat de reunir una selecció d’obres d’art gallec, i que posteriorment s’ha ampliat a altres moviments artístics nacionals i internacionals dels segles XIX i XX. Destaca especialment la vocació educativa de tots els projectes de la fundació, que posa un èmfasi especial a apropar l’art al públic infantil a través de visites adaptades, concursos i altres experiències.

CERIMÒNIA DE LLIURAMENT DELS PREMIS ART I MECENATGE 2014, CATEGORIA COĿLECCIONISTA

«Quan parlem de Mecenatge ens referim a implicació, i en l’àmbit del coŀleccionisme aquesta té diverses interpretacions. El cas de Pilar Citoler permet aquesta lectura plural.

»A més de construir la seva pròpia coŀlecció, pel fet d’estar centrada en art contemporani, el contacte amb els diferents agents de l’art ha estat permanent i fluid. Sempre ha estat molt a prop dels artistes, i ha suposat un gran suport de les galeries a les quals reconeix el seu gran valor en la conducció de la carrera dels artistes, valor en molts casos acompanyat de risc.»

FAyMFelipa Jove