María Dolores Jiménez-Blanco

Professora titular d’Història de l’Art a la Universitat Complutense de Madrid (UCM) des del 1998. Professora
del Màster d’Estudis Avançats de Museus i Patrimoni Historicoartístic de la UCM des del 2008. Professora del Màster d’Història de l’Art Contemporani i Cultura Visual (UCM, UAM i Museu Reina Sofia) des del 2009, i coordinadora d’aquest entre el 2009 i el 2010. Membre de la Comissió Acadèmica del Programa de Doctorat en Història de l’Art de la UCM des del 2013. Entre el 2002 i el 2006 va exercir la docència a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

Premi Extraordinari de Doctorat amb la tesi Aportaciones a la historia de los fondos del Museo Español de Arte Contemporáneo (1987). Màster en Art History and Museum Training per la George Washington University (Washington DC) el 1990.
Ha coŀlaborat amb la Phillips Collection de Washington DC
i el Museu Guggenheim de Nova York. Ha comissariat exposicions per al Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia, la Fundació Mapfre, la SEACEX, la Fundació César Manrique de Lanzarote, el Centre d’Art i Naturalesa d’Osca i el Museu Lázaro Galdiano de Madrid.

Responsable d’activitats culturals de la Fundació Amics del Museu del Prado entre el 1993 i el 1997. Coordinadora i editora de la Guia del Prado (primera edició en paper, 2008).
Vocal del Reial Patronat del Museu del Prado des del 2013.

Autora d’Arte y Estado en la España del siglo xx (1989)
i de monografies sobre Julio González (2007), Gargallo (2012) i Juan Gris (1999), i editora de Juan Gris. Correspondenciay escrito (2008). Entre les seves publicacions també destaquen
Arte Español en Nueva York / Spanish Art in New York (2004)
i Buscadores de belleza. Historias de los grandes coleccionistasde arte (2007, 2a edició 2010), amb Cindy Mack. Des del 2002 és coŀlaboradora del suplement Cultura/s del diari La Vanguardia, de Barcelona.

FAyMMaría Dolores Jiménez-Blanco