Füsun Eczacıbaşı

Des del 2011, SAHA Association s’ha fet un lloc en el sistema de l’art contemporani amb una singular estructura per recolzar artistes, comissaris, historiadors i crítics d’art de Turquia, impulsant la seva participació en prestigioses cites internacionals a través de diversos programes de col•laboració amb altres institucions.

Basada en principis com la igualtat, l’objectivitat i la discreció, aquesta associació reuneix a 118 membres que comparteixen el mateix concepte de mecenatge. En la seva conferència, Füsun Eczacıbaşı ha aprofundit sobre aquest model i la seva particular interpretació del col•leccionisme d’art.

Cites de la conferència

«L’objectiu de SAHA és promoure un ecosistema saludable i sostenible per a l’art a i des de Turquia. Recolzem els artistes impulsant la promoció i difusió del seu treball; ampliem els seus contactes més enllà dels projectes concrets.»

«No solament donem suport als artistes, sinó també a comissaris, escriptors i investigadors. Tractem de crear una plataforma que permeti la diversitat de perspectives individuals i idees contràries.»

«El nostre propòsit és donar, no treure. Ser eficients –invisibles–.»

«Avui SAHA té més de 100 memebres i el seu impacte ha assolit nivells que superen tot el que podíem imaginar. Tots els nostres membres gaudeixen avui d’un nou grau de relació amb l’art; del trànsit coŀlectiu de consumidors a impulsors… A tots ens satisfà valorar més les idees que els objectes… A tots ens satisfà pensar més enllà de les nostres pròpies parets…»

Füsun Eczacıbaşı és co-fundadora i presidenta de SAHA, una associació independent sense ànim de lucre que recolza l’art contemporani de Turquia.

És membre del Consell Internacional de la Tate (IC), així com del Comitè per a adquisicions del Mig Est i Nord d’Àfrica de la Tate Modern (MENAAC), d’Art Basel Global Patrons, Art Basel Cities Board i d’International Friends de Documenta.

Ha participat activament en moltes organitzacions no governamentals centrades en els drets humans, els drets de la dona, la preservació de la naturalesa i l’educació.

Contingut relacionat

SAHA Association