María de Corral

Comissària independent, assessora diverses coŀleccions privades i institucionals a Espanya i els Estats Units. És directora de la Coŀlecció Associació Art Contemporani (Museu Patio Herreriano de Valladolid) i codirigeix Expo Actual, SL. Va ser directora del Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofia (1991-1994), senior curator del Dallas Museum of Art (EUA) (2005-2009), directora del Comitè Assessor de les Coŀleccions de la Fundació Telefónica (2003-2006) i directora del Departament d’Arts Plàstiques de la Fundació ”la Caixa”, on es va responsabilitzar del programa d’exposicions de la fundació tant a Madrid com a Barcelona (1981-1991) i de la seva Coŀlecció d’Art Contemporani fins a l’any 2002. També va dirigir la 51a Biennal de Venècia (2005) i dues vegades la Biennal de Pontevedra (2000 i 2002). És membre del Comitè Científic del Museu Reina Sofia i patrona de la Fundació Thyssen-Bornemisza. Des del 1990 és Chevalier de l’Orde de les Arts i les Lletres i, des del 2004, Officier de l’Orde de les Arts i les Lletres. El 2015 rep la Medalla d’Or al Mèrit a les Belles Arts 2014, concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport del Govern espanyol. És la comissària del Pavelló Portuguès de la 56a Biennal de Venècia (2015).

El 2015 María de Corral ha estat guardonada amb la Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts concedida pel Ministeri de Cultura espanyol.

FAyMMaría de Corral