Manuel Arango

«Donar diners és un aspecte important de la filantropia, però m’atreviria a dir que no és l’acte més significatiu. Encara que els recursos econòmics sempre són necessaris, el veritable acte de filantropia és involucrar-se en la problemàtica social tan sols pel desig de millorar les coses, aportant temps i talent en forma voluntària pel bé comú.»

– Manuel Arango

Soci fundador de Grup CIFRA (Aurrerá), més endavant adquirit pel consorci Wal-Mart.

Empresari, filantrop i promotor de la ciutadania responsable, destaca pel seu compromís amb un creixement del país en harmonia amb el medi ambient. Presideix el Consell Consultiu de l’Aigua i el Consell Consultiu del Fons de les Nacions Unides per a la Infància (UNICEF) a Mèxic, a més de ser membre del Consell Nacional de Directors de la Creu Roja Mexicana i del Consell Rector de Transparència Mexicana.

Entre les seves activitats en organitzacions civils i institucions no lucratives que busquen millors condicions per a la societat en matèria de salut, educació, cultura i medi ambient, destaca la seva tasca com a fundador del Centre Mexicà per a la Filantropia, del qual és també president. Aquesta institució té com a missió fomentar una cultura filantròpica que enforteixi la participació activa de la societat civil en la recerca de solucions als problemes comunitaris.

Integra el patronat de la Fundació Octavio Paz, és vicepresident del Consell Nacional «Adopte una Obra de Arte» i del grup Compartir Fundació Social, entre d’altres. És membre del consell directiu, entre altres institucions, del Centre Mario Molina, la Fundació per a les Lletres Mexicanes i Transparència Mexicana.

Profund admirador del passat prehispànic de Mèxic, va ser productor, el 1971, del documental Centinelas del silencio. Dirigit per Robert Amram, el curtmetratge capta la grandesa dels monuments prehispànics amb el domini de les tècniques de filmació de llavors des de grans altures. Va obtenir dos Oscar atorgats per l’Acadèmia d’Arts Cinematogràfiques de Hollywood.

Més recentment ha produït el documental Jardín en el mar, que aborda temes d’art i de la protecció de la natura.

FAyMManuel Arango