“L’Art és el fonament sobre el que es recolza la civilizació”

Leonard A. Lauder, president emèrit d’Estée Lauder Companies Inc. i del Whitney Museum of American Art, Nova York, va explicar el seu viatge personal a través de l’art i el coŀleccionisme a la conferència «El viatge d’un coŀleccionista».

Lauder-actualidad

«Els museus són coneguts per la força de les seves coŀleccions. M’agradaria compartir una citació, és de Winston Churchill, el primer ministre britànic durant la Segona Guerra Mundial. Quan li van demanar que retallés les subvencions a l’art per dedicar-les a la guerra, va contestar: “I doncs, per què lluitem?” L’Art. Jo lluito per l’Art, ja que crec que l’art és el fonament sobre el qual es basa la civilització, i tinc una gran fe en la civilització.»

El viaje de un coleccionista
Conferència completa (PDF)
El viaje de un coleccionista
Leonard A. Lauder
Síntesi de la conferència (PDF)
A Collector's Journey
Complete lecture (PDF)

Eva Peruga, periodista i consultora, cita en el seu article «Por amor al arte» la conferència «El viatge d’un coŀleccionista» en relació amb la necessitat d’impulsar el mecenatge artístic per contribuir a l’enriquiment de la societat.

«Als vostres regals, incloeu entrades per al teatre, el cinema, o per a un museu a Londres o París, o un instrument musical, o diversos llibres? I en els vostres viatges de vacances, quantes visites culturals programeu? Mantenim l’art allunyat de la societat civil. La cultura sempre ens sembla cara, però li fem poc cas i n’ignorem el cost de manteniment.

»A la conferència “El viatge d’un coŀleccionista” a la Fundació Art i Mecenatge (Fundació Bancària ”la Caixa”) Leonard A. Lauder cita Winston Churchill, el primer ministre britànic durant la Segona Guerra Mundial. Quan li van demanar que retallés les subvencions a l’art per dedicar-les a la guerra, va contestar: “I doncs, per què lluitem?” Les donacions de Lauder tenen un valor immens, però encara en té més el gest en si que manté viu el Whitney Museum of American Art. Quins beneficis aconsegueix la ciutadania d’aquests mecenatges?»

[Traduccions del traductor]

Contingut relacionat

FAyM“L’Art és el fonament sobre el que es recolza la civilizació”